Начало » Блог постинги » "Да срещнеш Джо Блек": очевидните признаци, които си умираме (буквално) да не забелязваме
shadow
Advertise
arrow11.09.2016 г.

"Да срещнеш Джо Блек": очевидните признаци, които си умираме (буквално) да не забелязваме

"Да срещнеш Джо Блек": очевидните признаци, които си умираме (буквално) да не забелязваме
---
ВЪПРОС:
"Емо, има ли видими признаци за инсулт и инфаркт? Виж, какво се случи с Митко Цонев... "
---
ОТГОВОР:
ДА, ИМА видими признаци, в които, за съжаление, Митко Цонев се вписваше на сто процента.
---
КОЛКОТО и време да е минало, възгледите за процесите в човешкото тяло на немския лекар (от френски произход), новатор и природолечител Луи Куне остават най-точното обяснение за инфаркт и инсулт.

Подходът му към предотвратяването им - също.
---
СПОРЕД ЛУИ КУНЕ, в тялото ни постоянно се извършват ферментационни процеси, които се делят на два вида:
- нормална ферментационна дейност
- болестна ферментация
---
ФЕРМЕНТАЦИЯТА в човешкото тяло е част от динамичното здраве. Именно ферментите са в основата на нормалното храносмилане, преобразуването на хранителните вещества и получаването на субстнции, полезни за организма.

Ето защо лекото "подтикване" на ферментационните процеси (вино, плодове, ферментирали храни - кисело мляко, кисело зеле, оцет, туршия) е полезно. Важи особено за студените зимни дни, когато светлината е малко, физиологичните процеси са по-бавни и приеманият витаминозен профил е занижен.
---
БОЛЕСТНАТА ФЕРМЕНТАЦИЯ се поражда от застойни процеси, вследствие на нарушен метаболизъм, несъобразено хранене и липса на активно движение/спорт.

При нея тялото "шупва" като развалена храна и процесите (налягането, киселинността) се придвижват активно нагоре. Въпрос на време е пълзящата, невидима опасност да удари сърцето или мозъка.
---
СПОМЕНИ ОТ БЪДЕЩЕТО: Погледнете снимката на двайсетгодишен младеж - тънък, строен. Да се пренесем напред във времето и да видим как изглежда той на петдесет години. В над 80% ще е:
- отпуснат, с паднали рамене и голям корем
или
- отпуснат, подпухнал, особено лицето, с двойна гушава брадичка и леко коремче.

Какво ни казват вторите две снимки?
---
ПЪРВАТА говори за ферментация в средната част на тялото (корем, черва), чието физиологично налягане върви в две посоки: нагоре и надолу. Представете си надут плондер, запушен в двата края, където напрежението е най-силно.

Проблемите - на прима виста:

Надолу - затруднено изхождане, хемороиди, простата, яйчници и пр.
Нагоре - задух, сърце, инфаркт.
---
ВТОРАТА показва един, наглед нормален човек, но подпухналостта на шията, лицето, носа, клепачите и отпуснатата кожа говорят, че ферментацията (налягането) не е в средната част (корема), а е допълзяла в най-горната част.

Оттам (физиологични дупки) изходи за нормализиране на напрежението няма. Ако липсва активно движение (за отвеждане на излишната енергия), ако има алкохол и тютюнопушене (активно вкиселяване и обезводняване) и стрес, изходът (глаукома, пердета на очите, ослепяване, инсулт) е също въпрос на време.
---
РАЗБИРА СЕ, двата "фото-примера" са представителни извадки в чист, рядко срещан вид. В повечето случаи промените в човешкото тяло са със смесен произход, не толкова ярко и отчетливо диференцирани.

Но, от цялата гама външни признаци, с напредване на възрастта основните (здравословни проблеми) лека-полека стават очевидни.

Очевидни за всеки.
---
И ЕТО ГО ВЪПРОСЪТ: Виждаме ли тези признаци - при другите или при себе си? Виждаме ли набъбването на корема, натрупването на мазнини, намалената подвижност и задъхването? Виждаме ли подпухването на лицето, лекото изличаване на мимиката и изразителността (поради натрупаната мазна, подкожна водниста слуз), надутите клепачи и цялостното нездраво излъчване?

Виждаме ли постепенното пълнене на биологичния басейн с отпадъчни (лоясали, гранясали, ферментиращи и гниещи) мръсотии, които в един момент ще прелеят?

Виждаме го, разбира се. Но доколко си даваме сметка, че щом отвън има такива очебийни изменения, вътре бъка от крайно негативни, болестни процеси и, че в един хубав ден, понякога твърде рано, на вратата на Живота ни ще потропа... Джо Блек?

И, когато инфарктът/инсултът, подготвяни с години, се случат, ние сме изненадани, правим се на ощипани и викаме "ама, как така?"

Венценосното поведение на Венеца на природата, Върхът на еволюцията, онова, уж, гордо звучащо нещо... човекът.
---
ПОРЦИЯ ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ: Погледнете ракета №1 в световния тенис - Новак Джокович. Слаб, с прибрана плът, леко изпит. При него бъдещият инфаркт или инсулт са трудна работа и към днешния ден - мисия невъзможна.

Сега се вгледайте в Рафаел Надал или Стан Вавринка - първият с лека ферментация нагоре, а вторият - в коремната бласт. И двамата са с плът, склонна към раздуване. Разликата с Новак е очевидна и възможните здравословни предвиждания относно тях (за съжаление) биха били с точност 60 - 80%.

След приключване на спортната кариера, ако тези, иначе отлични спортисти, не направят сериозни корекции в храненето, след шейсетте... всичко е възможно.
---
НАПОМНЯНЕ: Ако външните признаци са явни, а техническата експертиза (прегледи за кръв, сърце, холестерол и пр.) показва, че уж, всичко е наред, вярвайте на Външните Признаци. Те никога не лъжат.

Един прекрасен роман, разказващ за смисъла на човешкия живот във Времето, между другото засяга и темата "техническа експертиза - Реалност": "Игра на живот" на Кен Гримуд.
---
СЛАБИЯТ ПОЛ СА... МЪЖЕТЕ: Признаците за натрупване са по-опасни поне седем-осем пъти повече за мъжете, отколкото за жените. На заниманията по йога разглеждам този въпрос обширно. Общо погледнато, едва когато жените прехвърлят петдесетте, кофти-шансовете при двата пола постепенно започват да се изравняват.
---
РАБОТЕЩИ, СПАСИТЕЛНИ КЛАПАНИ и профилактика:

1. Не се поддавайте на приказките "с възрастта е нормално да напълнеем". Не, не е нормално. Коригирайте храненето си - всяка седмица, всеки ден, всеки час. Няма "Ама аз така си се храня цял живот"

2. Правете гимнастика сутрин: разтягане, динамични махове, коремни преси. С гимнастиката давате заповед на организма: млад си, можеш, бодър си, весел си, действай активно, ако нещо не е наред - оправяй го бързо и в движение.

3. Вечерен спорт - един час. Плуване, бягане, тежести (без тежести - здраве и можене няма) и в края на всяка тренировка - коремни преси и разтягане.

4. Спортувайте боси! Маратонките са като вратовръзката - спират кръвотока и енергията. Здраве с чорапи и маратонки - върхът на простотията и неразбирането на тялото.

5. Качите ли над килограм и половина-два, във вас трябва да вият сирени и да бъде обявено бедствено полжение. Контрамерките при бедствено положение са:
- Моментална Корекция на Храненето (програми и диети по телефона или на лични съобщения)
- Спорт - сутрин и вечер. Започвайте тренировката със скачане на въже десет-петнайсет минути.
- два-три пъти седмично плуване.
- два-три пъти седмично стълби и бягане.
- един-два гладни дни в седмицата, правени през два-три дни.

6. Редовно (всяка сутрин) след гимнастика, наплисквайте силно с хладна/студена вода всичко от кръста нагоре и масажирайте:
- лицето - от носа и очите към ушите и шията.
- главата
- гърдите - към мишниците
- корема - по часовниковата стрелка
- и отново лицето и главата.
---
ЖИВОТОСПАСЯВАЩО ЗНАНИЕ: Редовните самомасажи с хладна вода и длани (или влажна, хладна тривка/кърпа) са истински енергиен, задвижващ шут за лимфотока и кръвообръщението. Активната лимфа предотвратява натрупването на споени слузни мръсотии и наред с адекватното хранене и спорта, са от жизненоважно значение за профилактика против инфаркт и инсулт.
---
ОНОВА, ЗАБРАВЕНО НЕЩО... ЕСТЕТИКАТА е в основата на признаците за здраве или липсата му. Признаците за инфаркт и инсулт (като част от тази кофти проблематика) също тръгват от там - какво харесваме, кое за нас е естетично, кое е носител на енергия и - кое не.

Естетиката - по отношение на човешкото тяло, на 100% е идентична с липсата на предпоставки за инфаркт и инсулт:
- липса на (патологична) подкожна тлъстина,
- запазена гъвкавост,
- нормален (младежки) силует и извивки
- релеф, говорещ за реални физически възможности и чиста вътрешна физиология.
- липса на патологични раздувания (корем, шия, лице, крака)

Погледнете древните скулптури: С оформената си мускулатура, прибрана тясна средна секция и отлични пропорции, те са прекрасен символ на здравето. Любопитното е, че при повечето скулптури за модели са използвани действащите (тогава) олимпийски шампиони, изявени спортисти и бойци.

"Направени по образ и подобие на... "

Връщайки се в днешниия ден и в собственото си ежедневие, резонният въпрос е: Доколко подобието, преминавайки през годините, продължава да съответства на образа, чието подобие е?
---
В КРАЯ:
Нищо лично (а'ла Джеймс Бонд): Поглеждайте се в огледалото и вижте... дали бихте изчукали човека отсреща.

Отговорът е решаващ... за здравето ви.

Емил Златев
Инструктор по карате, фитнес, йога и диетология с над 35 години опит. Емил Златев има завършено висше филологическо и висше спортно образование. Бил е състезател по плуване, тенис на корт и карате. Обучавал е полицейските части за бързо реагиране в градски условия СИГМА.
shadow
Спонсори

Спонсори

Варна КарсDecathlonBiodermaMall VarnaSoul MateFitness Energy ClubVibram FiveFingersLegion RunSimaro Art PhotographyМихалковоЖълтоbioland.bg

Партньори

Община ВарнаКлуб по ориентиране БегунВелоклуб УстремVarna Climbing

Медийни партньори

Moreto.net

Свържи се с нас

Свържи се с нас

buttonbutton