Начало » Блог постинги » Ужасяващият хорър: "Отново утро!"
shadow
Advertise
arrow09.10.2016 г.

Ужасяващият хорър: "Отново утро!"

Ужасяващият хорър: "Отново утро!"
---
ВЪПРОС:
"Гледах едно твое интервю, Емо, в което казваш, че нощта е най-опасният период от денонощието. Може ли да го развиеш по-подробно?"
---
НАМИГВАНЕ:
Интересно, и аз попаднах на същото интервю...
---
ОТГОВОР:
Приказки за излизане извън тялото, пътувания във времепространството и гадаене на сънища - много. Но колко от нас наистина разбират, че по време на сън, тялото е почти умряло: отпуснато, инертно и разхлабено?
---
КОГАТО СЪЗНАНИЕТО (и егото) са извън тялото, то е на автопилот, който се грижи за физиологичните функции, а механиката (опорно-двигателният апарат) е оставена на самотек.

При преместване на умрял човек, колкото и да сме внимателни, винаги има усуквания и претривания, които увреждат тежко хрущялите и сухожилията, но човекът го няма и не може да подаде сигнал за болка.

Същото става и насън, а разликата е, че на сутринта, след събуждане често разбираме:
- че сме спали накриво
- че вратът ни е схванат и трудво движим глава
- че нещо е станало с гръбнака ни
- че сме разтегнали рамо (коляно, лакът, тазобедрена става, китки и пр.)
- че с плешките ни нещо не е наред
- че сме необяснимо схванати и вдървени

И пр.
---
УТРОТО е най-отговорния период спрямо собственото ни здраве и здравето на близките и децата.

Не направим ли утринна гимнастика (статично разтягане, динамично разтягане, махове и леки упражнения за мускулен тонус), нощните размествания не отшумяват, а биват поети от околните здрави тъкани. Организмът тушира болката, замазва положението, но проблемът остава.

След време, с времето и напредване на възрастта, проблемът се появява отново (леки болежки тук-там) и ако не вземем мерки, идва миг от ежедневието (вдигане на тежко, рязко движение, бързо навеждане, несъобразено усукване и пр), след който разбираме, че сме се сецнали или че нещо друго (вече) съвсем не е наред.

Обикновено виним момента и външните обстоятелства, а причината е над 98% в начина ни на живот, който е подготвил травмата.

И... тръгваме по доктори, лечители, знахари, баячки, чекръкчии, нагревки, инжекции, рехабилитации, докато в един момент съзнанието ни се предаде и се превърнем в болни, осакатени хора.

Хора без изход.

Предали себе си, хора.

Хора, чиито интелектуални интереси и разговори (вече) се въртят около лекарствата в аптечката, най-добрите обезболяващи мазила, къде, какво и колко повече ни боли от другите, компреси, кални бани, ортопедични възглавници, изкуствени стави, бастуни и времето, щот като вали - ни боли... навсякъде.
---
АКО НЯМАМЕ НАВИКА да се занимаваме сутрин (и живеем без да го изграждаме), проблемът рефлектира на 100% върху децата ни - те попиват нашия (липсващ) подход към живота.

Непозитивно:
Преди двайсет и повече години в един училищен клас трудно можеха да се открият 5-7 деца, които не спортуват. Днес нещата са страшни: над 70% от децата са видимо пълни, липсват им основни двигателни навици (които се изграждат в семейството - масово децата не могат дори да клекнат) и в клас от 20-25 деца, често няма нито едно трениращо дете.
---
СУТРЕШЕН ПОДХОД: Често допускани грешки:

1. Ставаме и направо отиваме да бягаме - така директно набиваме гръбнака, тазобедрените, коленните и глезенните стави и причиняваме защипвания на нерви. Всяко защипване води до изменение и проблеми във функциите на вътрешните органи - сърце, дробове, стомах, черва, полови органи и пр.

2. Ставаме и направо отиваме да вдигаме тежести - негативният ефект е съизмерим с този на бягането.

3. Извършваме друга мускулно-бегова или тренировъчна дейност, без да сме поставили ставите в комфортно положение, без да сме освободили хрущялите, без да сме разтегнали и кръвоснабдили сухожилията и тъканите.
---
КОЕ Е НАЙ-ДОБРЕ?

1. Първо се разтяга гръбнакът - напред, надолу, назад. Преподавам това на йога.

2. Едновременно с това се работи върху раменните стави, шията, тила, тазобедрените стави - движенията са динамично-амплитудни с градация на напрежението.

3. Включват се физиологичните помпи - анус, гърло, коремни мускули, диафрагма - преподавам ги на йога.

4. Едва сега опитваме мускулно-бегови упражнения.

5. Един-два до три пъти седмично на уличната площадка с железни уреди (morning street workout), е отличен избор - каквото и да правим, висенето на тялото винаги присъства, а това е безценно за гръбнака и ставите. Също - за мускулите, кръвообръщението, дишането и сърцето.
---
ПРИРОДАТА е съвкупност от микро- и макро-движения, вплетени в едно грандиозно, неспирно движение - Великият Поток на Живота.

Разберем ли го, бихме ли започвали деня със събуждане в 11? Бихме ли ставали от сън без да се включим в Природното движение с нашите 700 мускула, стотици кости и костици, замряло през нощта кръвообръщение, притеснено от страхове сърце и дробове пълни с лигави остатъци от тютюн, прахоляк и ГМО-продукти?

Бихме ли?...
---
В КРАЯ:
Лесно е за проверка.
След броени часове отново е утро.

Емил Златев
Инструктор по карате, фитнес, йога и диетология с над 35 години опит. Емил Златев има завършено висше филологическо и висше спортно образование. Бил е състезател по плуване, тенис на корт и карате. Обучавал е полицейските части за бързо реагиране в градски условия СИГМА.
shadow
Спонсори

Спонсори

Варна КарсDecathlonBiodermaMall VarnaSoul MateFitness Energy ClubVibram FiveFingersLegion RunSimaro Art PhotographyМихалковоЖълтоbioland.bg

Партньори

Община ВарнаКлуб по ориентиране БегунВелоклуб УстремVarna Climbing

Медийни партньори

Moreto.net

Свържи се с нас

Свържи се с нас

buttonbutton